Kim Yazıyor
Kim Yazıyor?

Kim Yazıyor?

Admin yazar hakkında ufak bir açıklama bu alana geliyor...

Tüm yazılarını gör

Yazardan Yazılar

NASIL YAZIYORLAR
NASIL YAZIYORLAR

edebi yazılar

MOR ALEV
MOR ALEV

MOR ALEV

Kafa Karışıklığı-Bir Berfin YAVUZ Anlatısı
Kafa Karışıklığı-Bir Berfin YAVUZ Anlatısı

Kendi ‘hikaye’sindeki bütün unsurlar bir bir kayboluyordu.

Aydın Meral: Serkan Fırtına’nın Katharsizliğe Çalan Öyküleri-Ruh Bağışı

Aydın Meral: Serkan Fırtına’nın Katharsizliğe Çalan Öyküleri-Ruh Bağışı

     Yolda gözünüzün değdiği bir insanın yaşadıklarını ne kadar kestirebilirsiniz?

     Size yansıyan salt fiziki bir kütlenin ardındaki dev griftliğin yarattığı bir dehlizi andıran insan psikolojisini öyküler eşliğinde anlatan Serkan Fırtına’nın Ruh Bağışı adlı öykü kitabı, on üç özgün içerikli öyküden oluşmaktadır. Her bir öykünün insanın derin yalnızlığına tanıklığı ve bu tanıklığın anlatımındaki sadelik, okuyucuya berrak bir okuma süreci sunmakta.

     Öykü karakterlerini psikolojik bir bağlam içinde kuran yazar, neredeyse tüm karakterlerini kendi döngülerinin bilincinde olma yetisi ile donatmıştır. Bu donatım, karakterlerin kendi yaşamlarına ilişkin derin düşünüşler kurmalarını sağlamıştır. Örneğin Füsun öyküsünde aile yapılarındaki çarpıklığına bir gönderme varken; Arkadaşım öyküsünde yazar sıradan insanlara dokunup sıradan olmayan yaşamlarına ışık tutar ve olay döngülerini anlaşılır kılar.

     Rutin hayat akışı içinde karşımıza çıka(n)/bilecek yaşamları bir başka yaşam akışına bağlayıp insani köprüler kuran yazarın karakterleri, bazen bir duvara toslar. Bu toslayış, çürümüş ve çürümüşlüğünün ayan beyan olduğu durumların ilanıdır.

     Cam Sığınak öyküsünde belirginleşen karakterlerin uyumsuzluğu-düzene uyumsuzluk- bir arayışa evrilir. Düzenden, sosyal ilişkilerden ve bunların yarattığı yapıdan kaçmak isteyen bireyin çıkış arayışları… Ve sağaltılamayan bir kişilik benliği… Yine de bu kişilikler, dış dünyaya algılarını kapatan değil; bir bilincin oluşmasını ve kurtuluşu arayan bireylerdir.

     Öyküler her ne kadar farklı yer, zaman, mekan ve olay örgüsünü barındırması da, üst  bir bağ içermektedir. Yazar, yelpazeyi geniş tutmuş ve bu yelpazenin kanatlarını öyküler arasında bağ kurdurarak bütünleşik bir yapı oluşturmuştur. Düşünsel bütünleşikli bir yapı…

     Karakterler; intiharın eşiğinde olsalar  bile bu eşik, zihinsel bir yıkımın kıyısında değil tam tersi aydınlanmış bir bilinçtedir. Bu bilinci intiharı bir yok ediş olarak değil bir arınma olarak görmektedir. Belki de bir katharsiz: Bir boşalma ve sağalma edimi.

     Bu dünyada, görüp duymam gerekeni görüp duydum deyip eleği duvara asan karakterler üzerinde çalışan yazar, bazen de tekil bir yaşamı sürdüremeyip bağımlı kişilikler de yaratmaktadır. Bu durum, karakter seçkisini zenginleştirmiştir. Bu seçki kiminde son kullanma tarihi geçmiş bireylerin kendini kullanmaya devam etmeleri şeklinde de devam etmektedir.

     Köpek Tasması öyküsünde durağanlıktan çıkıp bir üst yaşam hayali ve köpek insan örneği, sınıfsal ayrıma bir örnektir. Okuyucuya burada kastın arkasındaki bileşenleri soyutlama yoluyla üst bilişe getirme olanağı veren Yazar; Deli Kadın öyküsündeyse oldu bittiye getirilen sosyal olayların derin bir incelemeye tabi tutulmadan basma kalıp sosyal yapılara feda edilişini işleyerek  öyküler arasında fikirsel zıtlıklar yaratmaktadır.

     Serkan Fırtına’nın elit ile varoşun sosyal ve psikolojik röntgenini çıkaran öyküleri, farklı öykü unsurlarının aynı bağlamda buluşturması yoksulluk ve yoksunluğun görünürlüğünü belirgin kılmıştır. Üst tabakanın altları sömürmesi, alttakilerin de birbirini tökezlemesine tanık ettiren yalın ama etkileyici öyküler…

 

Yorumlar

Bu yazı için henüz hiç yorum yok, ilk yorumu yapan olmak ister miydiniz?

Yorum Yaz